مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» <no title>

سلام دوستان

 

جستجوی رادیو بی بی سی برای پیدا کردن پرفروشترین آلبوم ایرانی سال ۸۳ قبل از اینکه به سنگ بخوره! به یک علامت تعجب برخورد! چون یک سیستم آمار فروش کلی برای آلبومهای ایرانی در خارج از کشور نیست تنها راه پرس و جو و اطمینان به حرف صاحبان شرکتهای موسیقیه .

اینهفته با رئیس شرکت نشر موسیقی نوا میدیا ، آقای منوچهر خوش زبان حرف زدم.
ایشون تقریبأ مطمتن هستن که پر فروشترین آلبوم امسال آلبومی نیست جز . . . .


دروود آقای منوچهر خوش زبان. پر فروش ترین آلبوم امسال در شرکت شما کدوم آلبوم بوده؟

من هم سلام عرض می کنم. درباره پر فروش ترین آلبوم ها در سال گذشته با جرأت می تونم بگم که آلبوم " حالیته " از شهرام صولتی بوده که واقعاً رکورد خوبی رو به جا گذاشته و برای همه یک مژده و آلبوم هیجان انگیزی بوده.

شهرام صولتی

که البته آهنگ " حالیته " هم توی فروش این آلبوم تاثیر گذاشته چون یکی از آهنگ های موفق شهرام صولتی بوده. خود شما چه نظری دارین؟
آهنگ " حالیته " آهنگ موفقی بوده. غیر از اون، آهنگ هایی مثل " احساس " که آهنگ آرومی بود هم خیلی طرفدار داشت. از نظر خود من این بهترین آهنگ آلبومه. به هر جهت این آلبوم یک دست بود و همه آهنگ هاش حرفی برای گفتن داشت.

شهرام صولتی

آیا این درسته که رضا صادقی که آلبوم "مشکی" رو بیرون داده، آهنگ " احساس " رو ساخته؟
بله. آهنگ " احساس " هدیه آقای رضا صادقی به خانم شهره بوده. روز تولد آقای شهرام صولتی، شهره عزیز آهنگ رو به اون تقدیم می کنه. البته این کار رو با نظر خود آقای صادقی مشکی پوش انجام داده.

آقای خوش زبان، شما دو سال و نیم هست که شرکت نشر موسیقی " نوا مدیا " رو در کانادا راه اندازی کردین. خواننده های زیادی هم با شما کار می کنن و کلی در زمینه تهیه کنندگی تجربه دارین. سوالی که دوست داشتم از شما بپرسم اینه که نظرتون درباره کپی آهنگ ها و آلبوم ها به صورت رایگان در اینترنت چیه؟
من فکر می کنم این موضوع لطمه به صنعت موسیقی می زنه. من به عنوان تهیه کننده وقتی شروع به کار می کنم، هزینه ای بابت اون پرداخت می کنم. به خواننده، به نوازنده، به شاعر و به استودیو. حتی بابت تبلیغات اون مبلغ سنگینی به تلویزیون ها و رسانه های جمعی پرداخت کردم. بعد این کار بیرون میره و باید پولش برگرده که تهیه کننده سرمایه خودش رو برای کارهای بعدی بگذاره.


اگر این اتفاق نیافته پولی به تهیه کننده بر نمی گرده و توان مالی اون جواب نمیده که پول بابت خواننده های دیگه پرداخت بکنه. پس خواننده نمی تونه پولی بگیره که با اون شعر بگیره و آهنگساز آهنگ رو تنظیم بکنه. پس در نتیجه کاری هم تولید نمیشه! وقتی کاری تولید نشه اساساً صنعت موسیقی از بین میره.


این هم که این کپی های اینترنتی برای این وجود داره تا مردم در ایران دسترسی به آلبوم ها داشته باشند درست نیست. این امکان بالاخره به وجود میاد. چرا که وقتی یک آلبوم در خارج از ایران تولید میشه، بعد از دو روز به ایران می رسه و پشت شهرداری، در لاله زار و در شهرهای دیگه مثل اصفهان و شیراز کپی میشه و به مبلغ ۵۰۰ تومان فروخته میشه! کسانی که روی اینترنت آلبوم ها رو مجانی قرار می دن به نظر من کار منطقی انجام نمی دن.


مالک یک کار، تهیه کننده اون هست. من اسم این کار رو دزدی نمیزارم ولی به هر حال کم لطفی بزرگی هست. من از همین جا ازشون خواهش می کنم که به صنعت موسیقی لطمه نزنن و اجازه بدن که تهیه کننده ها بتونن با قدرت بیشتر کارهای بهتری رو عرضه کنن.

از آلبوم های آینده که قراره به زودی بیرون بیان چه خبر؟
هفته آینده آلبوم خانم مهستی با اسم " از خدا خواسته " به بازار عرضه میشه. کارها و آهنگ های اون از آقای شادمهر عقیلی و شعرها عموماً از خانم مریم حیدرزاده هست. بعد از اون بلافاصله تا قبل از ۱۵ ماه می، آلبوم " هوس " خانم شهره به بازار عرضه میشه. همین طور آلبوم " ببخشید " از بهبود که دومین آلبومی هست که با نوا مدیا کار می کنه وارد بازار میشه. دو سه تا از کارهای این آلبوم هم از آقای شادمهر عقیلی هست.

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  ساخت وبلاگ   |   دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی   |   روانشناس ایرانی در لندن  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! مشاهده